Red Afie Stileyta {RAS}

Pengikutku

30 October 2011

sayang


satu satu saya sayang Allah.
dua dua saya sayang Nabi.
tiga tiga sayang ibu bapa.
satu dua tiga sayang semuanyaaa..

lagu tue selalu dinyanyikan oleh orang yang tersayang.
nak tahu ape maksud bagi keseluruhan lagu tersebut?
 1. saya sayang Allah.
Maksud: Tanpa Allah kita tidak mungkin dapat hidup seperti sekarang.

2. saya sayang Nabi.
Maksud: Tanpa Nabi kita tidak mungkin 
tahu tentang ajaran yang mane kita menganutinya.

3. saya sayang ibu bapa.
Maksud: Tanpa ibu kita tidak dapat melahirkan dan hidup di alam dunia ini 
dan tanpa ayah kita tidak mungkin dapat hidup semewah-mewahnya 
kerana setiap hari mereka membanting tulang 
untuk memeberi kita makan agar kita teruskan hidup.

Satu Dua Tiga sayang semuanya..

No comments:

Post a Comment