Red Afie Stileyta {RAS}

Pengikutku

24 January 2012

langkah pergi membawa diri



assalamualaikum wbt , 
detik 7.45 , aku melangkah keluar dari rumah .
selepas aku bergerak kuar dari rumah , 
aku singgah sebentar di McD Drive Thru @ Simpang utk sarapan pagi sebelum bertolak .
entah kenapa , hari dan saat ini sebak sungguh hati dan lara ku nak tinggalkan warga taiping .
taiping bandar warisan :)

Okay , aku mula menangis sejak kat rumah lagi . 
time tu nak salam cium tangan abglong mat , 
tanpa kata2 yg banyak . 
airmata terus bergelenang mengalir dgn lajunya . . 
di tambah pula , pabila saat peluk cium kak ngah (kak nun )
makin sebak lh galak nya . 
banjir kejap kt bonda teratak gara2 aku menangis awal pagi tuu . 


ini lh bas yang membawa diriku pergi merantau ke tempat yg baru ,
P-SM 4 !!

aku bergerak dari taiping jam 8.23 pagi . 
selamat tinggal jiwa taiping :'(
selamat datang balik pulau 
PLKN dah menyeru kuat namaku .
tapi apakan daya , 
hanya airmata dan doa saja yang mampu mengiringi diriku pergi jauh dari taiping .


 ini lh saat aku bergerak pergi meninggalkan semua ,
sedih tak terhingga . 
hati hanya mampu sebak , 
mata hanya mampu mengalirkan airmata .
senyuman aku tak ikhlas masa nih , gara sebak tak henti2 .
along the way , i cried by myself .
until tired . 
fine , segalanya harapan dan plan aku pagi nih musnah .
but i'm still missed you miss siti hajar ariffin .



sri mutiara , balik pulau .

No comments:

Post a Comment